Ziemassvētku gaidīšanas laiks skolā šogad bija īpašs, jo tradicionālo koncertu un klases vakaru vietā 5.-11. klases veica projektdarbus dažādos mācību priekšmetos. Vēlējāmies, lai ikviens savā sirdī un domās ielaiž Ziemassvētku sajūtu . Sadarbojoties vairākiem skolotājiem un klašu grupām, tapa projekti, kas bija saistīti gan ar svētku tematiku, gan mācību saturu.
Apkopojām skolēni viedokli par projektu darbiem.
7.a klases projekta “Ziemassvētku galda tradīcijas” ietvaros jaunieši paši cepa piparkūkas, vārīja zirņus un klāja galdu, apgūstot senlatviešu tradīcijas Ziemassvētkos. Šādi strādājot, jaunieši saprata, ka spēj būt saliedēti un paveikt ļoti daudz ko! Kā arī iepriecināt apkārtējos cilvēkus ar nelieliem gardumiņiem!
11. un 6.a klases apvienojās un izveidoja projektu “Ziemassvētki – brīnumu laiks”. Brīnumi gan bija – 6.a klases skolēni meistaroja, krāsoja, līmēja un, beidzot, izveidoja kuģu modeļus. Daži kuģīši pat patstāvīgi un droši peldēja.
11.klase pētīja ķīmijas nozares un rezultātā, pilnīgi brīnumaini, sniegs dega, bet audums nedega; ķīmiskās vielas jaucot, bija izveidota varavīksne. Prezentācijas laikā publika redzēja vulkānus, uguņošanu un visādus trikus.
Visas prezentācijas beidzās ar muzikālo apsveikumu skatītājiem.
5.a. klases projekts “Ziemassvētki – apsveikumu un brīnumu laiks”. Šajā projekta ietveros mēs ar klasi daudz pavadījām laika kopā, komunicējam ar citiem skolotājiem. Skolēni varēja brīvi sadarboties, palīdzēt viens otram. Projekts saliedēja klasi, palīdzēja mums saprast, ka katrs var palīdzēt citam nejusties vientuļam, un ,lai to īstenotu, nevajag daudz, bet tikai vēlēšanos un labsirdību. Saņēmām lielu gandarījumu pēc paveikta.
10. klases projekts “Ak, eglīte”. Visvairāk mums patika piparkūku kopīga cepšanu un puzles veidošanu egles formā. Ziemassvētku projekts mūs saliedēja kā klasi. Mēs izzinājām Ziemassvētku eglītes rašanās tradīcijas un bijām sagatavojuši muzikālus priekšnesumus par tēmu – eglīte.
Mēs, 5.b un 7.b klases skolēni, piedalījāmies projektā “Latvijas tradicionālie ēdieni”, kura laikā mēs ne tikai apguvām Latvijas nacionālās virtuves īpatnības, bet arī varējām aprēķināt visu ēdienu recepšu sastāvdaļas matemātikas stundās un tulkot receptes angļu valodā angļu valodas stundās. Projekta aktivitāte ļāva mums nostiprināt un paplašināt nodarbībās iegūtās zināšanas matemātikā un angļu valodā, kas radīja apstākļus mūsu radošajai attīstībai.
8.b klase sagatavoja projektu „Ziemassvētku tradīcijas dažādās valstīs”. Mēs sadalījāmies pa pāriem un izvēlējāmies valsti, par kuru meklējām izzinošu materiālu internetā. Svarīgi bija izvēlēties gan vizuālo materiālu, gan tekstu. Strādājām kopā ar datorikas skolotāju un pārbaudījām arī datorikas prasmes.
Uzdevums bija katrai valstij izveidot vienu slaidu, uz tā ievietojot attēlus un svarīgāko materiālu.
Pozitīvi, ka darbā iesaistījās visi klases skolēni. Negatīvs bija nepietiekamas latviešu valodas zināšanas, tādēļ visi nevarēja izvēlēties pareizu un interesantu tekstu prezentācijām.
6.b klases projekts “Ziemassvētku avīze” mēs izveidojām 5 komandas. Un katra komanda izveidoja savu tematiko avīzi, piemēram, par zodiaka zīmēm, pasaules svētku ēdieniem, Ziemassvētku spēlēm un konkursiem, Jaunā gada jautrām ziņām. Projektu darbi bija saistīti ar latviešu valodas, krievu valodas un datorikas stundās apgūto.
Veidojot skolas avīzes viss nebija tik gludi, kā gribētos. Darba procesā saskārāmies ar vairākām problēmām. Taču par spīti visam, grūtības tika pārvarētas un gala rezultāts iepriecināja gan skolēnus, gan skolotājas.Veidojot prezentāciju, mēs nofilmējām joku video ar Ziemasvētku vecīti un ar viņa palīgu rūķīti, visiem skolēniem un skolotājiem video ļoti patīka. Mēs domājam, ka mums šis projekts izdēvas!